آخرین اخبار
کد مطلب: 80456
وضعيت مصرف سيگار در کشور بحراني است
تاریخ انتشار : 1393/06/05 08:43:28
نمایش : 2362
تبليغات گسترده بسياري از کارخانجات توليد سيگار در کشور توانسته است آمار مصرف سيگار را به دو برابر افزايش دهد.
به گزارش سلام لردگان به نقل از جهانبين نيوز :  سيگار، يکي از معضلاتي است که از گذشته سلامتي جامعه ما را به خطر مي اندازد و حدود دو سالي است که با آزاد شدن واردات آن بيش از گذشته قشر جوان را به سمت خود مي کشد.

بنا به گفته يک منبع آگاه، تبليغات گسترده بسياري از کارخانجات توليد سيگار در کشور توانسته است آمار مصرف سيگار را به دو برابر افزايش دهد. 

به گفته يکي از توزيع کنندگان سيگار در استان که بيش از ۱۰ سال سابقه کار در اين زمينه را دارد هيچ زماني مانند اين دو سال اخير وضعيت مصرف سيگار بحراني نبوده است.

وي آزاد شدن واردات سيگار در پايان دولت آقاي احمدي نژاد و ادامه همين روند توسط دولت روحاني را ضربه سنگيني به جوانان اين مرز و بوم و شرکت دخانيات ايران عنوان کرد و گفت: در صورت ادامه روند واردات سيگار به کشور، شرکت دخانيات تا شش ماه ديگر به تعطيل مي شود.

اين توزيع کننده عمده سيگار، ارزان بودن سيگار خارجي، تنوع محصول و تبليغات گسترده اين کارخانجات را دو عامل اصلي افزايش مصرف سيگار در کشور بيان کرد.

قابل ذکر است که اداره عامل سيگار در کشور، حق هيچ گونه تبليغي در جهت فروش محصول خود را ندارد اين در حالي است که ما شاهد برخي از تبليغات اين اداره در سطح کشور هستيم.

براساس يک منبع آگاه بيش از ۴۰ نوع سيگار مختلف و با تبليغات گسترده وارد ايران مي شود حال جاي اين پرسش است که چطور کشور را از ورود بسياري از مواد اوليه و مورد نياز مردم محروم مي کنند در حالي که سيگار به راحتي وارد کشور مي شود و بدون نظارت هيچ ارگاني به تبليغ خود مي پردازد؟

در پايان شايان ذکر است که چهارمحال و بختياري بعد از تهران و اصفهان سومين استان در توزيع سيگار در کشور است.

انتهاي پيام/م
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس